فاطمه خادم الحسینی

اینجا یک وبلاگ زرد است وقت خود را اینجا هدر ندهید! پیوندهای وبلاگ برای شما مفیدتر هستند!

فاطمه خادم الحسینی

اینجا یک وبلاگ زرد است وقت خود را اینجا هدر ندهید! پیوندهای وبلاگ برای شما مفیدتر هستند!

علاقه مند به رمان ، رشد شخصی و کمی تغذیه و ورزش

  • ۰
  • ۰

همین چند روز پیش مصداق آنکس که نداند و نداند که نداند،درجهل مرکب ابدالدهر بماند را از زبان دوستی شنیدم!
دوستم تعریف میکرد:
همیشه باید پنهانی رمان میخوندم. چون بابام رمان خواندن را کار عبثی میدانست و مخالف سرسخت رمان خواندن بود. ازنظر او کتاب یعنی ریاضیات و معادله و زیست و شیمی و فلسفه و منطق! در لب تاب و گوشی بین صدتا فولدر رمان ها راقایم میکردم. کتاب چاپی را در مدرسه پنهانی رد و بدل میکردیم ،چون مدیر و معلم ها نباید میفهمیدند رمان میخوانیم! آن را بین کلاسورهام میزاشتم و میخوندم و ادای درس خواندن را درمیاوردم! تا اینکه ازدواج کردم و اوضاع بهتر شد. خواندنم علنی تر شد و کم کم راهم از رمان آبکی به کتاب های بهتری کشید و دنبال صدکتاب برتر جهان رفتم دربینابینش علاقمند شدم شعر های قدیمی فارسی هم بخوانم کتاب های غیر داستانی مفید هم دوست داشتم. افتخار میکردم به رمان خواندنم! هرچند از جای بدی شروع کرده بودم ولی همان ها من را به اینجا رسانده بودند!
اوایل تابستان خواهر کوچکم به پدرم گفت:(برایم کتاب بخر تابستان امسال که هیچ کلاسی نیست(کرونا!)حداقل کتاب بخوانم.)
پدرم جوابش را تند وتیز مثل قدیم نداد ولی گفت:( فعلا مجله های مدرسه و کتابهای تابستانی که مدرسه داده اند را بخوان تا بعد!)
من هم خوشحال از اینکه شاید این سخنرانیها و کتاب خواندن های من تاثیری گذاشته باشد موبایلم را درآوردم و سریع در صفحه مادرلیدیز کتاب چهل و نه افسانه را نشانش دادم و گفتم بابا این کتاب هم قیمت مناسبی دارد و هم مناسب سنش است.
[ ] نگاهی به من انداخت و گفت اون یکی(خواهر نوجوانش) هم همش سرش تو لب تابه و رمانایی که شما قایم کردی رو میخونه این همه مزخرف و عاشقانه خوندن باعث شده به هیچ کار درست و حسابی نرسه!
.
.
.
سخت است در این دور و زمانه از پدری که تحصیلات چشمگیری هم دارد این حرف را شنیدن! ولی تابو ها هنوز شکسته نشده است! رمان ستیزها هنوز هستن و تحصیلکرده هم شده اند! بحث بیفایده است. آنها هنوز هم فکر میکنند فقط دختر ها رمان میخوانند، دخترانی که دنبال شوهرند و عاشق پیشه. آنها رمان خواندن را هرز خوانی میدانند! آنها رمان خواندن را راهی برای فرار از کار خانه و تکلیف مدرسه میدانند. شکستن تابو ها سخت است. اگر همین دوست من با خیال راحت رمان میخواند و یا کتابی خوب معرفی میشد ۱۰ سال زودتر به راه درست رسیده بود! کاش عام ستیز ها هم دست بردارند از این عام ستیزی چون همین رمان های عام پسند آبکی باعث کتاب خوان شدن خیلیها شده است و قابل ستایشند!

  • ۹۹/۰۴/۳۰
  • فاطمه خادم الحسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی